دکتر مصطفی بادکوبه‌ای، شاعر شجاع جنبش سبز به ۳ سال حبس محکوم شد + مجموعه هایی از اشعار پر شور او برای دانلود

مصطفی بادکوبه ای

* شعر پرشور » چندیست دلم یکدله با فتنه‌گران است / این هم به یقین معجزه دور زمان است » برای دانلود

دکتر مصطفی بادکوبه‌ای، نویسنده و شاعر معاصر در دادگاهی به ریاست قاضی صلواتی به سه سال حبس تعزیری و پنج سال محرومیت از شعرخوانی در انجمن‌ها و سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مصطفی بادکوبه‌ای هزاوه‌ای متولد سال ۱۳۲۸ شهرستان اراک است.

وی دارای مدارک داشگاهی(دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه راشویل) و حوزی می‌باشد.

پس از انتخابات ۱۳۸۸ به سرودن اشعاری در انتقاد از نظام جمهوری اسلامی و دولت احمدی‌نژاد و حمایت از کسانی که او در شعرهایش از آنان به عنوان «فتنه گران» یاد کرده‌است پرداخت.

ماموران امنیتی اواخر سال ۸۹ صبح زود به خانه مصطفی بادکوبه ای هجوم برده، وی را بازداشت و وسایل شخصی وی را به همراه خود برده بودند.

برخی از این کتابهای استاد بادکوبه ای عبارتند از: دیوان حافظ(آیات نور در سفینه غزل)

علل شکست ساسانیان از اعراب

بررسی آداب و رسوم اجتماعی ایران بر اساس کتاب «سمک عیار»

زندگی نامه خیام

زندگی نامه خواجه نصیر طوسی

زندگی نامه ناصر خسرو قبادیانی

زندگی نامه عطار نیشابوری

زندگی نامه حافظ

زندگی نامه پروین اعتصامی

زندگی نامه ملک الشعرا بهار

تصحیح و اعراب گذاری مفاتیح الجنان

ترجمه احادیث عربی مولانا در مثنوی شریف

بر امواج نیل (زندگی حضرت موسی بر اساس قرآن و تورات)

یوسف و زلیخا در قرآن وتورات و عرفان

زندگی و اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما(ویراستاری)

زیر نگاه پدر(ویراستاری)نوشته خانم نیر فرمانفرما

دلمشغولیهای یک سردبیر

آوای امید. مجموعه شعر

پیرامون انقلاب اسلامی. ترجمه و ویراستاری و تعلیقات.(نویسنده مرحوم ابوالبشر فرمانفرماییان)

بازها و کبوترها. ویراستاری. (خاطرات چهار و نیم سال زندان…. فرمانفرماییان)

نگاهی دیگر به چهره ضحاک در شاهنامه فردوسی.

نیاخاک اهورایی (مجموعه شعر توقیف شده)

نابغه نیشابور(برای کودکان)

خواجه دانشمند(برای کودکان)

هیچ(سفرنامه قونیه. دردست چاپ)

نگاه قرآنی به حافظ (ارسال شده به وزارت ارشاد برای مجوز)[۳]

گزیده غزلیات حافظ: آیات نور در سفینه غزل شامل، روح غزل رهنمود فال

 شعری از دکتر مصطفی بادکوبه ای
 وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم
گویی شکست شیر را از موش باور میکنم
وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم
من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم
وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند
وان دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم
بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن
با تخت جمشید کهن من عمر را سر می کنم
وقتی تومی گویی وطن بوی فلسطین می دهی
من کی نژاد عشق با تازی برابر می کنم
وقتی تو می گویی وطن از چفیه ات خون می چکد
من یاد قتل نفس با الله و اکبر میکنم
وقتی تو میگویی وطن شهنامه پرپر می شود
من گریه بر فردوسی آن پیر دلاور میکنم
بی نام زرتشت مَهین ایران و ایرانی مبین
من جان فدای آن یکتا پیمبر می کنم
خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می دود
من آیه های عشق را مستانه از بر می کنم
وقتی تو می گویی وطن خون است و خشم وخودکشی
من یادی از حمام خون در تَلِ زَعتَر* میکنم
ایران تو یعنی لباس تیره عباسیان
من رخت روشن بر تن گلگون کشور می کنم
ایران تو با یاد دین، زن را به زندان می کشد
من تاج را تقدیم آن بانوی برتر می کنم
ایران تو شهر قصاص و سنگسار و دارهاست
من کیش مهر و عفو را تقدیم داور میکنم
تاریخ ایران تو را شمشیر تازی می ستود
من با عدالتخواهیم یادی ز حیدر میکنم
ایران تو می ترسد از بانگ نوایِ نای و نی
من با سرود عاشقی آن را معطر میکنم
وقتی تو میگویی وطن یعنی دیار یار و غم

من کی گل»امید»را نشکفته پر پر میکنم

دانلود آلبوم خورشید ایران با صدای دکتر مصطفی بادکوبه ای

سال ۱۳۸۷ آلبوم “خورشید ایران” که در برگیرنده سروده هایی از سرور دکتر “مصطفا بادکوبه ای هزاوه” چکامه سرای پان ایرانیست می باشد، با آهنگ سازی و نوازندگی آقای احمد زاده  منتشر شد. در این آلبوم استاد بادکوبه ای ۱۰ قطعه از سروده هایش را با صدای خویش خوانده که در دو قطعه نیز با آواز آقای احمد زاده همراه است.

از آنجا که مدتی است اشعار و سروده های میهن پرستانه و دلنشین استاد مصطفی بادکوبه ای در میان ایرانیان هوادار بسیاری پیدا کرده است این مجموعه شنیداری را به طور کامل با کیفیت ۱۲۸کیلوبایت به یاران و دوستداران شعر پارسی پیشکش می کنیم.

(در صورت تمایل در بالاترین و فیس بوک هم به اشتراک بگذارید تا دیگر هم میهنان نیز استفاده کنند. )

معرفی اثر

ایران - ای مهد تمدن کهن، ایران…وی فخر نژاد پاک من،ایران

با من از ایران بگو -با من از ایران بگو ایران پرجوش و خروش…با من از ایران بگو تا خون من آید به جوش

سوگند -تو را به خون سیاوش ز جان دهم سوگند…به جام و باده پیرمغان دهم سوگند

بهاران می رسد -خزان گلخانه را تسخیر کرده … گل و گل بوته را تحقیر کرده

وطن یعنی… -شبی دل بود و دلدار خردمند… دل از دیدار دلبر شاد و خرسند

بزم وطن – بیا به بزم وطن شور عشق بر پا کن … سبوی غم بشکن می به جام مینا کن

بزم وطن – آواز: احمد زاده

مرا مگذار و مگذر -من لوح زرینم مرا مگذر و مگذر … من جان شیرینم مرا مگذر و مگذر

کیست دم از مرگ وطن می زند -کیست دم  از مرگ وطن می زند … زخم دگر بر دل من می زند

بانوی ایرانی – تو خورشید درخشانی هلا بانوی ایران … چرا در پرده می مانی هلا بانوی ایرانی

ایران – آواز:احمدزاده

شعر / فتنه گران – مصطفی بادکوبه ای

دانلود

چندیست دلم یکدله با فتنه‌گران است / این هم به یقین معجزه دور زمان است

چون فتنه گری بانگ عدالت طلبی شد / دل‌ بهر خدا یکدله با فتنه گران است

بیداد چو شد میوه آزادی و قانون / بی‌چاره دلم عاشق ظلم و خفقان است

جائی‌ که چکد خون دل‌ از ابر بهاری / والله که بهاران خجل از فصل خزان است

روزی که شب قدر بود شام جهالت / قرآن متنفر ز حلول رمضان است

زاهد که وزویش همه از خون دل‌ ماست / تکبیر نمازش به یقین ننگ اذان است

دیروز چو حلقوم ندا غرقه خون شد / فردا به خدا روز ندای همگان است

با مرگ دو صد آرش و سهراب و سیاوش / این مام وطن دل‌ نگران دل‌ نگران است

دیدیم به دنبال هوا و هوس شیخ / هر لحظه فرامین خدا در نوسان است

چون با تو جهنم شده این ملک اهورا / بی‌ تو به یقین غرفه‌ای از باد جانان است

ما را چه به بدبختی لبنان و فلسطین / جائی‌ که وطن یکسره در آه و فغان است

ای غره به همدردی با غزه و اعراب / آن کرد و بلوچ است که در حسرت نان است

هر چند نبینی تو ولی‌ ملت ایران / شیریست که بر پرچم خورشید نشان است

بر ملت ما تکیه کن ای شیخ که بینی‌ / هر گوشه یکی آرش با تیر و کمان است

سوگند خدا را به قلم نیز نخواندی / در کیش‌ تو از هاب قلم مدیحه خوان است

از بس که شکستید قلمهای مخالف / هر نشریه ماتم کده اهل بیان است

بر دوش من بر ستم را هله ای شیخ / این بار گران بار گران بار گران است

این بانگ نه بانگیست که از یاس بر آید / حلقوم امید است که با جامدران است

پاسخی بگذارید

