اعدام – شعری از هوشنگ ابتهاج , به مناسبت دومین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دوستانش

گرامی باد ۱۹اردیبهشت روز معلم آزاده فرزادکمانگر!

*فایل صوتی که آپلود شده، صدای فرزاد کمانگر است که در نامه‌ای به آیت‌الله لاریجانی در ادامه…

خبر کوتاه بود : اعدام شان کردند

خروش دخترک برخاست

لبش لرزید

دو چشم خسته ا…ش از اشک پر شد

گریه را سر داد …

و من با کوششی پر درد اشکم را نهان کردم

چرا اعدامشان کردند ؟

می پرسد ز من با چشم ِ اشک آلود

چرا اعدام شان کردند ؟
عزیزم دخترم !
آنجا ، شگفت انگیز دنیایی ست : دروغ و دشمنی فرمانروایی می کند آنجا
طلا ، این کیمیای خون ِ انسان ها
خدایی می کند آنجا
شگفت انگیز دنیایی که همچون قرن های دور
هنوز از ننگ ِ آزار ِ سیاهان دامن آلوده ست
در آنجا حق و انسان حرف هایی پوچ و بیوده ست
در آنجا رهزنی ، آدمکشی ، خونریزی آزاد است
و دست و پای آزادی ست در زنجیر
عزیزم دخترم !
آنان
برای دشمنی با من
برای دشمنی با تو
برای دشمنی با راستی
اعدام شان کردند
و هنگامی که یاران
با سرود ِ زندگی بر لب
به سوی مرگ می رفتند
امیدی آشنا می زد چو گل در چشم شان لبخند
به شوق ِ زندگی آواز می خواندند
و تا پایان به راه ِ روشن ِ خود با وفا ماندند
عزیزم !
پاک کن از چهره اشکت را ز جا برخیز !
تو در من زنده ای ، من در تو ، ما هرگز نمی میریم
من و تو با هزاران ِ دیگر
این راه را دنبال می گیریم
از آن ِ ماست پیروزی
از آن ِ ماست فردا با همه شادی و بهروزی
عزیزم !
کار ِ دنیا رو به آبادی ست
و هر لاله که از خون ِ شهیدان می دمد امروز
نوید ِ روز ِ آزادی ست
(هوشنگ ابتهاج ) ه. ا. سایه

فایل صوتی که آپلود شده، صدای فرزاد کمانگر است که در نامه‌ای به آیت‌الله لاریجانی رئیس دستگاه قضایی در سال 1388 بر لزوم وجود سایه قانون بر پرونده‌اش و برگزاری دادگاه مجدد برای خود تأکید کرده بود.
فرزاد ابتدا به خاطر وعده‌ها و صحبت‌هایی که بازجویان پرونده‌اش به او کرده بودند، گفته بود که برای انتشار این نامه دست نگه داریم، اما با ادامه‌ی روند قبلی خواست بازجویان برای اعدام وی، این نامه سه ماه قبل از اعدام غیرقانونی و غیرانسانی فرزاد منتشر شده بود.
او در قسمتی از اینه گفته بود:
«در جلسه‌ی هفت دقیقه‌ای در شعبه ۳۰ دادگاه انقلاب تهران در کمال ناباوری از قاضی پرونده شنیدم که: «وزارت اطلاعات خواستار اعدام شما است ، بروید و آن‌ها را راضی کنید.»

صدای فرزاد همیشه آرامش غریبی داشت. این فایل صدا را برای اولین بار است که منتشر می‌کنم
متن کامل نامه
http://www.madyariran.net/?p=6401
مدیار (مجتبی) سمیع‌نژاد

پیش‌تر این نامه را با صدای فرزاد منتشر کرده بودم
http://www.youtube.com/watch?v=s6GIgim1YEs

پاسخی بگذارید

