یک نماینده مجلس فاش کرد: دانشگاهی که فرهاد دانشجو از آن فارغ التحصیل شده، سه سال بعد از فراغت تحصیل این رئیس تحمیلی دانشگاه آزاد تاسیس شده

جرس: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح این موضوع دلایل سیاسی ندارد گفت: دانشگاه محل تحصیل فرهاد دانشجو در آن زمان که نامی غیر از دانشگاه وست مینستر لندن داشته، در واقع جزو مراکزی نبوده که بتواند مدرک تحصیلی صادر کند وشورای دیگری به نام شورای CNAAشورای ملی صدور مدارک تحصیلی انگلستان، این مدرک را برای فرهاد دانشجو صادر کرده که از نظر ارزشیابی مدارک تحصیلی وزارت علوم مدرک صادر شده از CNAA ابهام دارد و صادر کننده مدرک دکترای وی مطابق موازین اعلام شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران فاقد اعتبار است.

 

به گزارش خانه ملت، سعدالله نصیری قیداری با اشاره به برخی ابهامات موجود درباره مدرک تحصیلی فرهاد دانشجو گزینه اصلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: با توجه به اینکه سمت ریاست این دانشگاه امروز سمت بسیار مهمی محسوب می‌شود و اکثریت جوانان کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند؛ حتی یک ابهام کوچک در سابقه علمی و اجرایی یک فرد می‌تواند برای مصالح علمی کشور و نظام جمهوری اسلامی لطمات جدی درپی داشته باشد.

 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابهامات موجود در مدرک تحصیلی فرهاد دانشجو به عنوان یک عضو هیأت علمی عادی و نه به عنوان برادر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دور از هرگونه شبهه و اعمال نظر بررسی شود و قبل از اینکه وی به این سمت معرفی شود، این موارد باید رفع ابهام و شفاف‌سازی شود.

 

وی افزود: ممکن است همین ابهامات به جایگاه حقیقی و حقوقی وزیر علوم نیز لطمات جدی وارد ‌کند.

 

این نماینده مردم در مجلس هشتم درخواست کرد تا هنگام شفاف‌سازی و رفع ابهام از مراحل تحصیل و مدارک تحصیلی فرهاد دانشجو؛ ابلاغ حکم ریاست وی در دانشگاه ازاد اسلامی به تعویق ببیفتد تا شورایعالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی دقیقی را در مورد شبهات و ابهاماتی که در مراحل تحصیلی وی وجود دارد، انجام دهند.

 

وی یادآور شد: زمانی که احمدی‌نژاد کامران دانشجو را برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کردند، ابهاماتی در مورد مدرک تحصیلی وی وجود داشت؛ کمیسیون آموزش و تحقیقات به من ماموریت داد تا تمام مدارک تحصیلی، مراحل تحصیلی، مقالات علمی و سمت‌های اجرایی کامران دانشجو را بررسی کنم و حتی در برخی اوقات با حضور خود وی این بررسی‌ها انجام شد و در نهایت تمام مدارک تحصیلی وی تایید و کتبا نیز به کمیسیون آموزش و تحقیقات اعلام شد و پشت تریبون مجلس و در صحن علنی نیز این گزارش قرائت شد که این اقدام رضایت وزیر علوم را نیز به دنبال داشت.

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون دانشگاهیان مجلس با بیان اینکه مخالف جابه‌جایی در ریاست دانشگاه‌ آزاد نیست، تاکید کرد: هدف من به هیچ‌وجه به زیر سئوال بردن سابقه یک همکار دانشگاهی نیست و طرح این موضوع نیز دلایل سیاسی ندارد جز اینکه نگران مصالح آموزشی کشور هستم و از طرفی هم وظیفه نمایندگی حکم می‌‌کند این موارد را اعلام کنم.

 

نصیری قیداری در ادامه به این ابهامات اشاره کرد و گفت: سال فراغت از تحصیل فرهاد دانشجو با آنچه که در رزومه فارسی و انگیسی وی آمده متفاوت است و هر دو تاریخ با آن تاریخی که در رساله وی چاپ شده مغایرت دارد، همچنین دانشگاه وست مینستر لندن که وی از آن فارغ التحصیل شده در زمان فارغ التحصیلی وجود نداشته و تقریبا سه سال بعد از فراغت تحصیل فرهاد دانشجو این دانشگاه تاسیس شده است.

 

عضو فراکسیون اقلیت مجلس بیان داشت: در عین حال رشته تحصیلی وی جزء رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیست و با مراجعه به سایت دانشگاه وست مینستر لندن مشخص می‌شود که این دانشگاه اصولا فاقد رشته مهندسی عمران است و تنها رشته مهندسی آن الکترونیک و علوم کامپیوتر است.

 

وی تاکید کرد: دانشگاه محل تحصیل فرهاد دانشجو در آن زمان که نامی غیر از دانشگاه وست مینستر لندن داشته، در واقع جز مراکزی نبوده که بتواند مدرک تحصیلی صادر کند وشورای دیگری به نام شورای CNAAشورای ملی صدور مدارک تحصیلی انگلستان، این مدرک را برای فرهاد دانشجو صادر کرده که از نظر ارزشیابی مدارک تحصیلی وزارت علوم مدرک صادر شده از CNAA ابهام دارد و صادر کننده مدرک دکترای وی مطابق موازین اعلام شده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران فاقد اعتبار است.

 

نصیری قیداری بیان کرد: این موارد صرفا دارای ابهام است و انتظار می‌رود که شورایعالی انقلاب فرهنگی که جایگاه بسیار رفیعی در نظام دارد و وظیفه تدوین سیاست‌های کلان علمی وفرهنگی کشور را برعهده دارد و به فرموده مقام معظم رهبری دیده بان علمی فرهنگی کشور محسوب می‌شود با بررسی دقیق این ابهامات، با اقدام عجولانه‌ای دچار لطمه جدی نشود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: بهتر است این ابهامات توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی و یا توسط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی دقیق شود و پس از‌ آن تصمیمی که به صلاح نظام و ‌آموزش عالی کشور است، گرفته شود.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s